Opnå synlighed og leads med dynamiske bannere

Vi tilbyder

Der er ingen tvivl om, at kunderejsen har ændret sig. Den sikre vej til at blive set er på nettet – og her kan dynamiske bannere gøre en forskel.

Med dynamiske bannere af dine produkter eller services kan du vise kunderne lige præcis dét, de faktisk allerede har udvist interesse for. Alle efterlader nemlig digitale fodaftryk, som du kan følge i sporet af. Dynamiske bannere gør netop dette og skaber leads – det giver kunder i butikken.

Kontakt os i dag og hør mere om, hvordan du hurtigt kommer i gang med at udnytte mulighederne inden for dynamiske bannere.

Services

Banner-annoncering

Øg din synlighed online via dynamiske bannere. Vores dynamiske bannere tilpasses automatisk din lagerbeholdning. Når en vare bliver solgt erstattes den automatisk af en ny i banneret. Altid opdateret – altid aktuelt.

Retargeting

Dynamiske bannere er perfekte som retargeting. Få vist dine produkter eller services til en potentiel kunde, som allerede har besøgt din hjemmeside og udvist interesse for specifikke produkter eller ydelser.

Målretning

Dynamiske bannere kan ramme helt bestemte målgrupper. Det skyldes, de cookies, vi siger ja/nej til, når vi besøger en hjemmeside. 

Rapportering

Få en månedlig rapportering af hvordan dine dynamiske bannere præsterer samt anbefalinger til ny opsætning. 

Hvor bliver mine dynamiske bannere vist?

Dynamiske bannere kan vises overalt på nettet og er din genvej til billigere annoncering. Det skyldes, at det er muligt at målrette bannere meget præcist til potentielle kunder.

Vi efterlader alle et digitalt fodaftryk, kendt som de berygtede cookies, når vi besøger en hjemmeside. Når dine dynamiske bannere vises for aktuelle kunder, benyttes deres cookie-historik. Det gør, at de får vist et specialdesignet banner med netop de produkter, der er interessante for dem.

dynamisk banner

Derfor er det godt at annoncere med bannere

Når du annoncerer med dynamiske bannere, betaler du udelukkende for dine annoncer, når nogen rent faktisk klikker på dem. Jo mere relevant din annonce er for modtageren, jo billigere bliver klikprisen på annoncen, der i sidste ende leder brugeren direkte til din hjemmeside.

  • Dynamiske bannere skaber leads, der leder til konverteringer
  • De smarte, dynamiske bannere bruges til at ramme potentielle købere på deres købsrejse
  • Du kan vælge mellem tre forskellige designs, der tilpasses din identitet, og som alle er i 12 forskellige størrelser
  • Med målrettet banner-annoncering får du mere ud af dit markedsføringsbudget

Push og pull-effekt

Hvorfor vælge os?

Hos WebLead har vi udviklet dynamiske bannere og specialiseret os i at skabe leads via målrettet banner-annoncering samt drift og optimering af disse. For en dynamisk bannerannonce er ikke bare en annonce. Den skal være relevant, målrettet det rigtige segment og skabe synlighed og brand awareness – og i sidste ende leads til dig.

Så hvorfor vælge os til banner-annoncer? 

  • Vi lytter til dine ønsker og er samtidig helt nørdede ned i alt med display og annoncering af dynamiske bannere
  • Vi tilpasser banner-annonceringen, så det passer til dit budget og du får allermest for pengene
  • Vi tilpasser bannerne til din virksomheds identitet

Opstartspakke

Kom igang med dynamisk banner-annoncering

Indhold
Opsætning af banner flow

Pris for pakke 15.000,- kr.

Pakker

Basis

kr 2.500 PR. MÅNED
  • Opsætning
  • Én annoncetype
  • Månedlig optimering
  • Månedlige rapporter

Mellem

kr 5.000 PR. MÅNED
  • Opsætning
  • To annoncer
  • Retargeting
  • Annoncer rettet mod potentielle kunder
  • Månedlig optimering
  • Månedlige rapporter


Popular

Stor

kr 8.500 PR. MÅNED
  • Opsætning
  • Flere annoncer
  • Retargeting
  • Annoncer rettet mod potentielle nye kunder
  • Løbende optimering
  • Rådgivning

  • Månedlige rapporter

Sådan kan dynamiske bannere bruges

Bilforhandler A ved, at når bilkøbere er i købsprocessen, besøger de mange hjemmesider og søger efter meget information. Derfor er det relevant for ham at benytte den data, der gemmes omkring, hvem der har besøgt hans hjemmeside i løbet af kunderejsen.

Med dynamiske bannere fra WebLead får Bilforhandler A mulighed for at målrette sin annoncering efter de besøgende der ikke har henvendt sig endnu, ligegyldigt om de besøgende nu læser nyheder på Ekstra Bladet eller tjekker vejret på DMI.

Bilforhandler A kan følge de besøgende med bannerannoncer med præcist de biler som de besøgende har været inde at kigge på. De besøgende kan med bannerne også få vist biler i samme kategori, som dem de har udvist interesse for.

På den måde forbliver bilforhandler A i de besøgendes bevidsthed. Dette kaldes retargeting og gør kunden mere bevidst om bilforhandler A’s biler i tiden, hvor de måske stadig er på jagt efter den rette bil.

Det er ofte det første besøg på hjemmesiden, som er dyrest, hvad angår marketing, og meget få kunder kontakter bilforhandleren første gang, når de besøger siden – især hvis det er om aftenen. Derfor er retargeting oplagt og et must for bilforhandler A.

Bilforhandler B vil gøre sin forretning mere synlig i lokalområdet. I stedet for at bruge de lokale medier vil han gerne automatisere processen og sikre sig, at han kun betaler for relevant “opmærksomhed”.

Med dynamiske bannere fra WebLead bliver varelageret vist i målrettede online annoncer til lokale bilkunder. Dermed kan bilkunder i eksempelvis en radius af 25 km gøres opmærksom på, hvilke typer biler og til hvilke priser Bilforhandler B sælger. Bilforhandler B kan automatisk få vist flere og mere relevante biler til de lokale bilkunder via dynamiske bannere end i f.eks ugeaviserne. Ved at annoncere med bannere kan Bilforhandler B nemt følge, hvor mange visninger og leads han får ud af sin investering. Når en bilkunde er interesseret i en bil i annoncen, klikker de på den og kommer ind på Bilforhandler B’s hjemmeside. Her kan kunden læse mere om bilen og tage kontakt.

Bilforhandler C har en masse biler stående i stationcar-størrelsen, som han ønsker at markedsføre online. Med dynamiske bannere fra WebLead kan han vise alle sine biler på varelageret i digitale annoncer til potentielle stationcar-købere.

Annonceringen tilpasses særlige kundegrupper, og den opsættes, så den vises for de rette kunder på nettet. Det er nemlig muligt at vise et banner med praktiske stationcars for potentielle bilkunder, der har besøgt BabySam’s eller Ønskebørns website. Kunder, der besøger disse hjemmesider, har ofte familie og børn, og de er derfor den oplagte målgruppe at vise stationcars for. Kampagnen målrettes også relevante google-søgninger, så Bilforhandler C’s biler følger den der har googlet f.eks. stationcars, familiebil mm.

Kampagnerne opdateres efter Bilforhandler C’s lagerliste af stationcars, og derfor forsvinder bilerne automatisk fra bannerne, når de bliver solgt. Nye biler kommer desuden til kun en time efter, at de er oprettet på hjemmesiden.

Bilforhandler D sælger og leaser mange biler til erhverv. Han har lagt en ny digital strategi, hvor han gerne vil markedsføre sig til denne målgruppe online. Han vælger derfor at benytte dynamiske bannere.

De bilkunder, der har søgt og vist interesse for “erhvervsleasing af brugt audi” eller “Renault ladbiler”, rammes med et banner med relevant indhold. Tilmed kan Bilforhandler D vælge at ramme potentielle bilkunder i et bestemt geografisk område.

Kunderne har mulighed for at trykke frem og tilbage i banneret og kan dermed se flere biler med det samme, hvorefter de kan trykke sig ind på Bilforhandler D’s hjemmeside via bannerannoncen. Her kan de læse mere og tage kontakt til ham.

Bilforhandler E sælger premiumbiler til kunder i hele landet. Han har et stort lager af Audi’er med skarpe leasing tilbud. Med dynamiske bannere fra WebLead kan han vise alle sine Audi´er på varelageret i digitale annoncer til bilkøbere, der kunne være interesseret i leasing af en Audi. Annoncerne vil så være målrettet de potentielle bilkunder, der har søgt på det mest relevante ord. Hvis bilkunden har søgt på “Flexleasing af Audi” eller “Leasing af SQ5” vil bannerannoncen vise Bilforhandler E’s lager af Audi’er med en leasingpris.

Bilforhandler E kender også til andre forhandlere, der sælger mange brugte Audi´er og derfor har samme målgruppe af bilkøbere som ham selv. Heldigvis kan WebLead, udover søgetermer, også målrette kampagnen på “Konkurrent URL” og vise bilkunden Bilforhandler E´s bannere, så han sikrer, at hans biler kommer i spil, selvom en konkurrent har fået vist sine biler først.

Kunderne har ligeledes mulighed for at trykke frem og tilbage i banneret og kan dermed se flere biler i samme bannerannonce. Herefter kan de trykke sig ind på Bilforhandler E’s hjemmeside, hvor de kan læse mere og tage kontakt.

Bilforhandler F sælger brugte el-biler og hybrid-biler til private og har fokus på at være synlige for bilkøbere i de store byer med et “grønt” mindset. Han har derfor valgt at benytte dynamiske bannere fra WebLead, da de kan målrettes specifikke geografiske områder og målgrupper. Bannerannoncerne kan vise alle Bilforhandler E’s el-biler til potentielle købere af el-biler i storbyerne.

Annoncerne skal vises til kunder, der har søgt eller vist interesse for “elbiler” eller “bybiler”. Tilmed ønsker Bilforhandler F, at annonceringen udelukkende vises til de potentielle kunder der bor i eller tæt på en større by.

De dynamiske bannere er derfor relevante og gode til at skabe trafik, når forhandlerens varelager af el-biler fanger bilkunden i starten af købsrejsen. Når en bilkunde falder over en bil i Bilforhandler F’s bannerannonce, trykker de sig ind på hjemmesiden, hvor de kan læse mere om bilen eller ringe ham op.

Bilforhandler G sælger personbiler på tværs af mærker. På deres varelager har han både biler til salg og leasing. Med dynamiske bannere fra WebLead kan han vise alle sine biler på varelageret i digitale annoncer til bilkunder interesseret i leasing eller køb.

Bilforhandler G vil gerne vise sin lagerliste til begge typer af kunder. Derfor laves målretningen efter målgrupper, som har udvist interesse for “leasing” eller “køb” af eksempelvis en “Passat”. Derudover deles biler op i passende typer og mærker til målgrupperne. Dette betyder, at banneret differentieres efter målgruppens behov. Det sikrer, at bilkunden, der søger leasing af VW Passat, får vist et banner med relevante leasingpriser på den pågældende bil og omvendt.

Vi laver allerede bannere for

Følgende bilhuse har allerede valgt os som deres fortrukne samarbejdspartner.
Skal du være den næste? 

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Bannere er de grafiske annoncer du nærmest ser overalt på nettet f.eks. på Ekstrabladet, BT eller øverst på bilbasen. Vi har mulighed for at ramme stort set alle større hjemmesider, og på den måde kan vi også få fat i din målgruppe.

Grunden til at vi bruger begrebet “dynamiske bannere” er, at indholdet i dine bannere bliver dynamisk ud fra hvilke biler du har på lager. Det vil sige, at banneret kan skifte mellem visning af forskellige biler. Derudover er det interaktivt, så det er muligt at klikke sig frem og tilbage mellem de biler, der vises og som er på lager.

Feed: Vi får automatisk dine biler fra dit bilfeed, som du kender det fra din hjemmeside. Dvs. biler i bannerne stemmer overens med din lagerbeholdning.Vi skal blot have tilsendt dit feed. Har du ikke allerede sådan et feed. Kan vi hjælpe dig med at bestille det hos Bilinfo eller Auto IT.

Google: Vi skal have adgang til din Google Analytics. Vi kan anvende din nuværende Google Ads konto til at opsætte vores kampagner. Vi kan også oprette en ny konto til vores banner-kampagner, hvis det er nødvendigt.

Grafik: Til sidst skal vi bruge dit logo til den grafiske produktion af bannerne samt eventuelle farvekoder fra logo og hjemmeside. Vi hjælper dig naturligvis hele vejen.

Dit annonceforbrug afregnes altid i antal klik, hvilket er din sikkerhed for, at du kun betaler for målrettet og kvalificeret trafik, da øvrige brugere ikke vil blive vist annoncerne og klikke på dem.Du får desuden en masse branding af dit logo og dine biler, som du faktisk ikke betaler ekstra for så længe banneret bare vises og ikke klikkes på.

Dine klikpriser fastsættes ud fra valg af kampagnetype og ligger mellem 0,5 – 1,5 kr pr klik.Vi låser dit budget per måned, så det ikke løber løbsk.

Udgiften til konsulenttimer og dataintegration/håndtering er en fast del af samarbejdet. Men annonceringsforbruget er 100% variabelt og fleksibelt.

Vi gør med dynamiske bannere brug af retargeting. Det betyder, at vi bruger cookies fra din hjemmeside til at følge de besøgende rundt på nettet. Dette er fuldt ud lovligt. Men du skal være opmærksom på, at det er dit ansvar at informere om, at din hjemmeside anvender cookies. Det er faktisk et lovkrav.

Det siger vores samarbejdspartnere

VetPlanet - en god case

VetPlanet har rigtig mange produkter. Da vi skulle opstarte dem med Ads annoncer, lå der en stor opgave i at få opsat en omfattende kampagnestruktur. Her skal annoncer og landingsider være præcist tilpasset det, der søges efter. Det samme skal vores software, som vi selv har udviklet. Denne særlige software styrer annoncerne alt afhængig af om et produkt er på lager eller ej. Den sørger for at det kun er produkter på lager som vises, og når produkter sælges, kommer der nye på. Det har gjort annoncerne for VetPlanet effektive.

Vi stod desuden med et helt nyt brand, hvilket gjorde display banner-annoncering særlig vigtigt. Vi valgte at fokusere vores indsats på nye, fine dynamiske bannere. Med disse bannere får folk, der har søgt på Google efter et bestemt produkt, vist dynamiske bannere med de produkter, der netop er relevant for den søgning de lige har lavet på Google.

VetPlanet er lige nu de eneste i dyrlægebranchen i Danmark som kører med denne strategi og produkt. Da produktet er udviklet af os i WebLead.

Sidst min ikke mindst havde vi en stor optimeringsopgave, da kampagneopsætningen var omfattende.

Vores fokus har hele tiden været på leads, omsætning og konverteringsrater for de enkelte elementer i kampagneopsætningen. Og det har båret pote. Omsætningen er nemlig steget måned for måned.

Få 30 min gratis rådgivning

Bliv kontaktet inden for 24 timer. Der skal to til tango. Vi kigger sammen med dig på hvor du kan forbedre din markedsføringsindsats – og sætter tal på hvad det koster.